EUR: 29.92
USD: 25.44

Який курс бере легендарний «Антонов»

11:11
12.08.2017
Який курс бере легендарний «Антонов»

Дмитро БЄЛЯЄВ

Для іміджу України марка «Антонов» має не менше значення, ніж NASA для США. Найбільшим у світі літаком АН-225 «Мрія» українці пишаються не менше, ніж американці – своїми космічними кораблями. Тим більше, що й створений цей гігант був для транспортування на своїй широкій спині космічного човна «Буран», радянського аналога американських шатлів.

Але конструктори авіазаводу не зупиняються на досягнутому. Навіть у найтяжчі часи, через рік після початку війни на Донбасі, рідний авіазавод здивував усю країну: в небо злетів новий транспортний літак АН-178, піднявши бойовий дух усім українцям.

У червні нинішнього року на паризькому авіасалоні в Ле Бурже компанія ДП «Антонов» представила не тільки цей літак, а й новий АН-132Д, створений на замовлення Саудівської Аравії – без російських комплектуючих, з канадськими двигунами. Він здійснив перший політ 31 березня цього року. Повідомлялося про те, що плануються поставки: АН-178 – до Китаю, АН-132Д – до Саудівської Аравії.

І раптом як грім серед ясного неба: 19 липня, саме коли «антоновці» представляли новий літак у Ле Бурже, Кабінет міністрів України своєю постановою ліквідовує авіабудівний концерн «Антонов»! Російські та проросійські ЗМІ одразу злорадно заголосили про кінець українського авіапрому, сплутавши Державне підприємство «Антонов» із однойменним концерном, створеним 2007 року.

- Постанова стосується рішення про ліквідацію Державного концерну «Антонов». До складу концерну входили три підприємства: Державне підприємство «Антонов», «Харківське державне авіаційне виробниче підприємство» (ХДАВП) та Державне підприємство «Завод 410 цивільної авіації». 2015 року з метою підвищення ефективності авіаційної галузі урядом України було прийняте рішення передати Державне підприємство «Антонов», ХДАВП та «Завод 410» (тобто всі три підприємства концерну «Антонов») до управління Державного концерну «Укроборонпром», – повідомили у прес-службі ДП «Антонов».

Отже, звістка про смерть виявилася передчасною. Але присмак, як кажуть, залишився. Побоювання колективу авіазаводу, що «Антонов» приватизують чи перетворять на акціонерне товариство за прикладом АТЕК (колишнього «Червоного екскаватора»), розміщеного навпроти, мають неабиякі підстави. Що буде потім, неважко передбачити.

Кореспондент «Вечірки» поспілкувався з Юлієм Кисельовим, віце-президентом з маркетингу та продажів ДП «Антонов», і попросив відповісти на деякі запитання.

– Чи призведе постанова Кабміну до зміни форми власності та приватизації авіазаводу?

Ні. Ця постанова не стосується зміни форми власності та приватизації
ДП «Антонов». Однак, якщо порушується питання про зміну форми власності, то варто звернути увагу на те, що згідно із Законом України «Про перелік об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації», ДП «Антонов» не підлягає приватизації, але може бути корпоратизоване.

 

– Чи є небезпека забудови території авіазаводу торговельно-розважальними комплексами, житловими та офісними будівлями?

Жодної небезпеки щодо забудови території ДП «Антонов» торговельно-розважальними комплексами, житловими, офісними будівлями тощо не існує. Порушення таких питань та поширення таких чуток шкодить іміджу нашого підприємства зокрема і на міжнародному рівні.

Чи стане авіакомпанія «Авіалінії Антонова» самостійним гравцем на ринку?

– Авіакомпанія «Авіалінії Антонова» вже є самостійним гравцем. До минулого року на ринку авіаційних перевезень ДП «Антонов» співпрацював із компанією «Волга-Днєпр». Але для підвищення ефективності роботи «Авіаліній Антонова», враховуючи політичну ситуацію, що склалася між Україною та Росією, ДП «Антонов» прийняв рішення про припинення співробітництва з російською компанією. Відтак з 1 січня 2017 року «Авіалінії Антонова» працюють на ринку перевезень самостійно.
З метою продовження участі у програмі НАТО SALIS, ДП «Антонов» створив компанію «Антонов-SALIS», єдиним бенефіціаром якої, на відміну від «Ruslan SALIS», є «Антонов».

Співпрацюючи з генеральним торговим агентом «Dreamlifts Ltd.» (Велика Британія), ДП «Антонов» повернувся до схеми ведення бізнесу, обраної із самого початку заснування авіакомпанії, коли її генеральним агентом була британська компанія «Air Foyle». При цьому необхідно зазначити, що мова не йде про відокремлення «Авіаліній Антонова» від ДП «Антонов». Чутки щодо цього геть хибні. Від свого заснування 1989 року авіакомпанія діє як авіатранспортний підрозділ ДП «Антонов». До того ж, «Авіалінії Антонова» не мають права працювати як самостійна юридична особа, оскільки утримувачем сертифікату експлуатанта є ДП «Антонов».

– Які маєте найближчі виробничі плани та контракти?

За контрактом з Королівством Саудівська Аравія реалізується програма створення легкого транспортного літака Ан-132. Лише за півтора року ми розробили та побудували літак-демонстратор, який проходить програму льотних випробувань. Разом із компанією «Такнія Аеронаутікс» ДП «Антонов» працює над просуванням Ан-132 на ринок Саудівської Аравії та інших країн регіону.

Нагадаємо, американська команда зняла у Києві ролик про легендарну "Мрію".

Будьте постійно у курсі подій, якими живе столиця – підписуйтесь на канал «Вечірнього Києва» у Telegram та Facebook!

751

Петро Порошенко

22.08.2017

 Для спільного святкування 26-ї річниці Незалежності України до нас у Київ символічно прибудуть...

Дмитро Білоцерковець

22.08.2017

Ефективне управління комунальним господарством повинно бути в пріоритеті! Приклад: пам'ятаєте, місто оголосило про...

Андрій Фіщук

22.08.2017

Біля метро  «Політехнічний інститут» були демонтовані незаконні тимчасові споруди. Таким чином нам вдалося...

Віталій Кличко

18.08.2017

Рейтинг комфортності міст «The Economist» складається в п’яти категоріях – стабільність, охорона здоров’я,...

Акім Галімов

21.08.2017

22 серпня на Михайлівській площі, буде відкрито унікальну виставку історичних фактів, які дадуть...

Петро Пантелеєв

18.08.2017

Ми системно працюємо над тим, аби якість послуг, за які сплачують мешканці, була...

Сергій Неретін

16.08.2017

"Червоний" - це фільм не про рефлексію і нещасну долю українців, це фільм...

Павло Гудімов

16.08.2017

Ідентичність - це культура, і наша мета - показати у візуальному вимірі, як...

Тетяна Гузенко

16.08.2017

Цьогорічні культурно-мистецькі заходи до 26-ї річниці Незалежності України надзвичайно різнопланові і насичені. Але...

Тетяна Бойко

14.08.2017

У зв’язку з тим, що мережі критично зношені, десь на 60-70%, почастішали аварії....

Денис Силантьєв

14.08.2017

Що ж, силоміць до води ніхто нікого не тягне. Для всіх, у кого...

Сергій Симонов

14.08.2017

Одним із таких недоліків є функціонування паркувальних майданчиків, які не внесено в перелік...

Ганна Старостенко

10.08.2017

Сьогодні черга до київських садочків скоротилася з 15 до 5 тисяч діток

Андрій Рева

11.08.2017

Вартість продуктів фактично однакова що у Німеччині, що в Україні, проте, німці харчуються...

Володимир Князєв

04.08.2017

Реалізація саме цього проекту надасть можливість збільшити інтерес серед молоді до сучасної авіації...

Геннадій Пліс

03.08.2017

Зараз бізнес має хороший шанс стати справді корисним рідному місту. Разом ми зможемо...

Олексій Резніков

03.08.2017

Це не тільки прибирання з обличчя міста хаотичної «нарізки», але й розробка й...

Олесь Маляревич

31.07.2017

Продовжуємо відновлювати Русанівку, в цьому році буде зроблено ще більше ніж минулого року....

Владислав Михайленко

26.07.2017

Алкоголь вночі в столиці продавати заборонено. Це цілковита перемога! Перемога киян, які не...

У Києві обмежать рух транспорту через військову техніку [карти]
До Дня Незалежності України у центрі міста влаштують виставку військової техніки «Міць Нескорених». Техніка демонструватиметься з 22 по 27 серпня. А потім, за повідомленням Генерального штабу, частину озброєння відправлять у зону бойових дій на Донбас. Поки триватиме виставка автомобілістам і пасажирам громадського транспорту доведеться підлаштуватися до  тимчасового обмеження руху транспорту. Зок...