ss

Який курс бере легендарний «Антонов»

11:11
12.08.2017
Який курс бере легендарний «Антонов»

Дмитро БЄЛЯЄВ

Для іміджу України марка «Антонов» має не менше значення, ніж NASA для США. Найбільшим у світі літаком АН-225 «Мрія» українці пишаються не менше, ніж американці – своїми космічними кораблями. Тим більше, що й створений цей гігант був для транспортування на своїй широкій спині космічного човна «Буран», радянського аналога американських шатлів.

Але конструктори авіазаводу не зупиняються на досягнутому. Навіть у найтяжчі часи, через рік після початку війни на Донбасі, рідний авіазавод здивував усю країну: в небо злетів новий транспортний літак АН-178, піднявши бойовий дух усім українцям.

У червні нинішнього року на паризькому авіасалоні в Ле Бурже компанія ДП «Антонов» представила не тільки цей літак, а й новий АН-132Д, створений на замовлення Саудівської Аравії – без російських комплектуючих, з канадськими двигунами. Він здійснив перший політ 31 березня цього року. Повідомлялося про те, що плануються поставки: АН-178 – до Китаю, АН-132Д – до Саудівської Аравії.

І раптом як грім серед ясного неба: 19 липня, саме коли «антоновці» представляли новий літак у Ле Бурже, Кабінет міністрів України своєю постановою ліквідовує авіабудівний концерн «Антонов»! Російські та проросійські ЗМІ одразу злорадно заголосили про кінець українського авіапрому, сплутавши Державне підприємство «Антонов» із однойменним концерном, створеним 2007 року.

- Постанова стосується рішення про ліквідацію Державного концерну «Антонов». До складу концерну входили три підприємства: Державне підприємство «Антонов», «Харківське державне авіаційне виробниче підприємство» (ХДАВП) та Державне підприємство «Завод 410 цивільної авіації». 2015 року з метою підвищення ефективності авіаційної галузі урядом України було прийняте рішення передати Державне підприємство «Антонов», ХДАВП та «Завод 410» (тобто всі три підприємства концерну «Антонов») до управління Державного концерну «Укроборонпром», – повідомили у прес-службі ДП «Антонов».

Отже, звістка про смерть виявилася передчасною. Але присмак, як кажуть, залишився. Побоювання колективу авіазаводу, що «Антонов» приватизують чи перетворять на акціонерне товариство за прикладом АТЕК (колишнього «Червоного екскаватора»), розміщеного навпроти, мають неабиякі підстави. Що буде потім, неважко передбачити.

Кореспондент «Вечірки» поспілкувався з Юлієм Кисельовим, віце-президентом з маркетингу та продажів ДП «Антонов», і попросив відповісти на деякі запитання.

– Чи призведе постанова Кабміну до зміни форми власності та приватизації авіазаводу?

Ні. Ця постанова не стосується зміни форми власності та приватизації
ДП «Антонов». Однак, якщо порушується питання про зміну форми власності, то варто звернути увагу на те, що згідно із Законом України «Про перелік об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації», ДП «Антонов» не підлягає приватизації, але може бути корпоратизоване.

 

– Чи є небезпека забудови території авіазаводу торговельно-розважальними комплексами, житловими та офісними будівлями?

Жодної небезпеки щодо забудови території ДП «Антонов» торговельно-розважальними комплексами, житловими, офісними будівлями тощо не існує. Порушення таких питань та поширення таких чуток шкодить іміджу нашого підприємства зокрема і на міжнародному рівні.

Чи стане авіакомпанія «Авіалінії Антонова» самостійним гравцем на ринку?

– Авіакомпанія «Авіалінії Антонова» вже є самостійним гравцем. До минулого року на ринку авіаційних перевезень ДП «Антонов» співпрацював із компанією «Волга-Днєпр». Але для підвищення ефективності роботи «Авіаліній Антонова», враховуючи політичну ситуацію, що склалася між Україною та Росією, ДП «Антонов» прийняв рішення про припинення співробітництва з російською компанією. Відтак з 1 січня 2017 року «Авіалінії Антонова» працюють на ринку перевезень самостійно.
З метою продовження участі у програмі НАТО SALIS, ДП «Антонов» створив компанію «Антонов-SALIS», єдиним бенефіціаром якої, на відміну від «Ruslan SALIS», є «Антонов».

Співпрацюючи з генеральним торговим агентом «Dreamlifts Ltd.» (Велика Британія), ДП «Антонов» повернувся до схеми ведення бізнесу, обраної із самого початку заснування авіакомпанії, коли її генеральним агентом була британська компанія «Air Foyle». При цьому необхідно зазначити, що мова не йде про відокремлення «Авіаліній Антонова» від ДП «Антонов». Чутки щодо цього геть хибні. Від свого заснування 1989 року авіакомпанія діє як авіатранспортний підрозділ ДП «Антонов». До того ж, «Авіалінії Антонова» не мають права працювати як самостійна юридична особа, оскільки утримувачем сертифікату експлуатанта є ДП «Антонов».

– Які маєте найближчі виробничі плани та контракти?

За контрактом з Королівством Саудівська Аравія реалізується програма створення легкого транспортного літака Ан-132. Лише за півтора року ми розробили та побудували літак-демонстратор, який проходить програму льотних випробувань. Разом із компанією «Такнія Аеронаутікс» ДП «Антонов» працює над просуванням Ан-132 на ринок Саудівської Аравії та інших країн регіону.

Нагадаємо, американська команда зняла у Києві ролик про легендарну "Мрію".

Будьте постійно у курсі подій, якими живе столиця – підписуйтесь на канал «Вечірнього Києва» у Telegram та Facebook!

836

Віталій Кличко

14.12.2017

Цього року ми зробили немало з того, що обіцяли. І Київ – з...

Олександр Спасибко

14.12.2017

У столиці розпочали підготовку до будівництва дитячого садочка на бульварі Вацлава Гавела, 81-А...

Віктор Черній

14.12.2017

Уже у перший день роботи нового ваговимірювального на Великій Кільцевій дорозі співробітниками Укртрансбезпеки...

Микола Поворозник

13.12.2017

Київ став першим містом в Україні, яке розпочало успішно та комплексно впроваджувати «розумні»...

Сергій Симонов

13.12.2017

Києву - пішохідну Бессарабку! Сьогодні на транспортній комісії в КМДА презентував пропозиції реконструкції...

Петро Пантелеєв

11.12.2017

У найближчі дні кияни отримають рахунки за послугу централізованого опалення за повний календарний...

Геннадій Пліс

08.12.2017

Великий здобуток для великого міста: інтереси Києва максимально враховані у головному фінансовому документі...

Юрій Назаров

08.12.2017

Kyiv Smart City оголошує набір до акселератора міських проектів. І якщо у вас...

Петро Порошенко

06.12.2017

Наші Збройні Сили – воїни миру, які встали на шляху російських військ, захистили...

Андрій Странніков

06.12.2017

Я переконаний, що створення комунального міського Центру нефрології та діалізу дозволить вирішити безліч...

Дмитро Давтян

05.12.2017

Міська влада розпочинає процес проектування транспортної розв’язки на примиканні вул. Старонаводницької та вул. Лаврської до...

Володимир Прокопів

04.12.2017

Наша взаємодія, яку ми офіційно закріпили у меморандумі, стане запорукою покращення загальної ситуації...

Марина Хонда

04.12.2017

Сьогодні демократія участі – це ключовий елемент доброго урядування та успішного розвитку міста....

Юрій Крикунов

04.12.2017

Прогресивне людство щороку 3 грудня відзначає Міжнародний день людей з інвалідністю, засвідчуючи цим,...

Вікторія Муха

29.11.2017

Київська громада не може залишатись осторонь і спостерігати як з мапи міста зникнуть...

Петро Порошенко

25.11.2017

Не визнавати Голодомор так само аморально, як і заперечувати Голокост.  Думаю, настав час...

Іванна Климпуш-Цинцадзе

23.11.2017

Сьогодні відбувається конкурсний відбір на посаду Урядового уповноваженого з питань гендерної політики, який...

Володимир Бондаренко

23.11.2017

До кінця року будуть відремонтовані 143 ліфти. Про це сказав начальник Департаменту житлово-комунального...

Ганна Старостенко

21.11.2017

Київ має бути прикладом у реформуванні освіти, тому ця галузь вже 4 роки...

Що важливого відбулося в комунальній сфері столиці, які дії і рішення вплинуть на якість життя кожного киянина? Пропонуємо згадати рік, що минає. 1.Владою міста було прийнято стратегічне рішення про завершення угоди з ПАТ Київенерго і розпочато процес інвентаризації майна громади, яким користувалася компанія. Це майже 90 тисяч об’єктів рухомого і нерухомого майна. 2.Почався процес передачі об&...