ss

Як один телеканал «жахнув» по всіх виробниках морозива

15:31
28.07.2017
Як один телеканал «жахнув» по всіх виробниках морозива

«Заморожена небезпека», — так називався скандальний сюжет у підсумковій аналітичній програмі «100 хвилин з Оксаною Соколовою» (ICTV). Під прицілом «зірки телебачення» опинились виробники морозива, які начебто отруюють своїх споживачів. Наскільки справедливими є такі гучні обвинувачення?

Як дізналась «Вечірка», однією з перших постраждала Асоціація українських виробників «Морозиво і заморожені продукти». Саме до неї звернулися представники ІСТУ з проханням «посприяти сюжету про ситуацію на ринку морозива».

Під час інтерв’ю керівник цієї організації Ігор Бартковський розповів про якість і безпечність вітчизняного морозива. Яким же було його здивування, коли в ефірі показали все з точністю до навпаки: телевізійні «акули» чомусь заявили про «заморожену небезпеку» і водночас при цьому «забули» назвати конкретного виробника та торгову марку продукції. Таким чином, під інформаційним ударом опинилася левова частка компаній, які працюють на споживчому ринку України.

— Коли до мене звернулися представники ІСТУ, я ввімкнув для них «зелене світло»: надав доступи до заводів, які вони хотіли відвідати з метою відеозйомки виробничих процесів, — розповідає голова Асоціації Ігор Бартковський. — Проте у телепрограмі так і не були відображені сюжети, пов’язані з моїм інтерв’ю та роботою наших підприємств. Натомість на каналі показали вуличну торгівлю, грязну ложку, надписи на упаковці, що не відповідають певним вимогам, холодильні установки, які начеб-то погано функціонують. Загалом, така інформація спрямована проти цілої галузі.

На думку експертів, подібні «сенсації» можуть негативно вплинути на довіру з боку наших торгівельних партнерів — членів Євросоюзу. Річ у тому, що українське морозиво користується попитом у тридцяти країнах світу. Зокрема, до складу Асоціації входять три підприємства, які отримали дозвіл на експорт продукції до ЄС: «Ласунка», «Торговий Дім Левада» та «Житомирський маслозавод». Можна лише уявити, в якому стані були самі виробники, коли дізнались про телевізійні «приколи» ІСТУ.

За іронією долі, скандальний телесюжет показали після того, як «Громадський контроль захисту прав споживачів» провів перевірку на ринку морозива. Було протестовано сім відомих марок: «Рудь», «Традиції Нової Зеландії», «Хладік», «Біла бяроза», «Геркулес», «Три медведі» та «Лімо». За результатами досліджень з`ясувалося, що всі зразки відповідають стандартним вимогам і не містять штучних (синтетичних) барвників.

Також варто зазначити, що нині є чотири національних стандарти на морозиво, які розроблені Асоціацією українських виробників «Морозиво і заморожені продукти»: «Морозиво молочне, вершкове, пломбір» (ДСТУ 4733:2007), «Морозиво плодово-ягідне, ароматичне, шербет, лід» (ДСТУ 4734:2007), «Морозиво з комбінованим складом сировини» (ДСТУ 4735:2007), «Морозиво м’яке та суміші для його виготовлення» (ДСТУ 8686:2016 ).

— Споживач може обрати будь-який вид морозива, зважаючи на цінові сегменти. Він може бути впевнений у якості продукту, — стверджує директор департаменту продовольства Мінагрополітики Микола Мороз. — Уже сам факт того, що українці надають перевагу вітчизняній продукції, багато про що говорить. Особисто мені дуже приємно відзначити, що за останніх сім місяців ми не отримували жодної скарги від споживачів щодо якості морозива. Наразі українські виробники працюють над розширенням свого експорту не лише до Європейського союзу, а й до країн Азії. Ще один важливий момент: підприємства, які працюють із необробленими інгредієнтами тваринного походження, зобов’язані дотримуватись принципів HACCP — системи, яка дозволяє гарантувати виробництво безпечної продукції шляхом ідентифікації й контролю небезпечних чинників.

Очевидно, тепер своє слово мають сказати й самі винуватці скандалу. Адже вони не лише завдали шкоди виробникам, а й образили права споживачів щодо отримання достовірної інформації про конкретну продукцію. У зв’язку з цим голова Асоціації Ігор Бартковський ще 11 липня направив листа до президента телеканалу ІСТУ Олександра Богуцького. Чи буде він вибачатися за недостовірну інформацію, наразі невідомо.

У свою чергу «Вечірка» теж звернулася зі своїм запитом до «зірки телебачення». Проте, на жаль, відповіді немає й досі…

П`ять «холодних» фактів:

  1. До Європи морозиво потрапило у 1295 році. Кілька рецептів його виготовлення привіз Марко Поло до Італії зі своєї знаменитої подорожі на Схід.
  2. Найдорожчим вважається морозиво, яке носить символічну назву «Золоте». Воно продається в США, коштує 1000 доларів (за 1 порцію), прикрашено справжнім їстивним золотом, рідкісними ягодами та карамеллю.
  3. ЛОР-лікарі рекомендують давати дітям морозиво з метою профілактики розвитку ангіни, загострення хронічного тонзиліту та фарингіту. Цей продукт загартовує горло: робить його слизову менш чутливою до перепадів температур.
  4. Морозиво на паличці винайшов американець Френк Епперсон: він випадково залишив на морозі стакан содової води з соломинкою, а вранці виявив замерзлу содову на соломинку. Коли було запатентовано винахід під назвою «попсікл», почали випускати лимонад на паличці, а згодом його замінило морозиво.
  5. У морозиві міститься близько 100 цінних для організму речовин: понад 20 амінокислот білка, важливі ферменти, близько 25 різних жирних кислот, 30 мінеральних солей, а також понад 20 різних вітамінів, фосфор, магній, калій і залізо.

Будьте постійно у курсі подій, якими живе столиця – підписуйтесь на канал «Вечірнього Києва» у Telegram та Facebook.

2516

Юрій Назаров

22.11.2017

У процесі перетворення Києва на розумне місто – Київрада ухвалила концепцію “Kyiv Smart...

Петро Порошенко

21.11.2017

Я вирушаю на саміт Східного партнерства, щоб визначити нові проміжні цілі та рубежі...

Віталій Кличко

21.11.2017

Сьогодні ми відзначаємо День Гідності і Свободи. Рівно чотири року тому у цей...

Володимир В'ятрович

20.11.2017

Голодомор залишається історичною темою, що демонструє найбільший консенсус українців в оцінці минулого. 77%...

Ганна Старостенко

21.11.2017

Київ має бути прикладом у реформуванні освіти, тому ця галузь вже 4 роки...

Володимир Прокопів

21.11.2017

21 листопада 2013 року Україна почала писати нову сторінку своєї історії. Я думаю,...

Микола Поворозник

20.11.2017

- Серед школярів зареєстровано зростання захворюваності на грип на 4,8%, 4049 випадків, що...

Сергій Симонов

20.11.2017

Оригінальна новорічна ілюмінація – візитівка Києва. Як і всі європейські міста, Київ готується...

Уляна Супрун

20.11.2017

- Сьогодні Всесвітній день дитини. Для того, щоби наші діти були щасливими, здоровими,...

Андрій Странніков

20.11.2017

І знову про Громадський бюджет. Сьогодні разом з Serhiy Loboyko та Владимир Басовский...

Олександр Спасибко

16.11.2017

На вулиці Бахмацькій, 35 у Святошинському районі Києва збудують дошкільний навчальний заклад. Новий...

Петро Пантелеєв

15.11.2017

Структурна реорганізація ПАТ «Київенерго» не вплине на процес повернення в управління містом об’єктів...

Юрій Крикунов

15.11.2017

Спостерігається позитивна динаміка у підвищенні рівня заробітної плати на столичних підприємствах. Про це...

Анна Свириденко

15.11.2017

... Ми зробили ще маленький крок до комплексного відновлення «Братислави» та перетворення її...

Андрій Странніков

14.11.2017

Медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам складає 41 мільйон гривень.  На здійснення...

Валентина Гінзбург

14.11.2017

Фахівці запевняють, що до 80% випадків сліпоти піддаються корекції і лікуванню. При вчасному...

Вадим Васильчук

13.11.2017

#Фестиваль_Гайдамака Кінокурс триває;) Учасники у захваті від секретів від сучасного режисера; А хто...

Геннадій Пліс

07.11.2017

Окрім оптимізації транспортної мережі, затори у Сингапурі вдалося мінімізувати наступними кроками:
1)...

Іванна Климпуш-Цинцадзе

01.11.2017

Вітаємо ЄС з 24-річчям! Цього дня 1993 року набрала чинності Маастрихтська угода –...

Тетяна Меліхова

23.10.2017

Крадуть ліфтове обладнання. По всьому місту і по кілька разів в одному будинку.

...
Кожна історична будівля будь-якого міста – це його унікальне «обличчя», скарбничка переказів і легенд, а також магніт для туристів. Але лише тоді, коли над цим ведеться цілеспрямована робота. Зовнішній вигляд Києва псує кількасот занедбаних старовинних будинків, які не реставруються роками. Як правило, про них згадують вже на етапі остаточної руйнації. Таке непривабливе «обличчя» зовсім ...