ss

ТОП-10 транспортних новацій Києва у 2017 році

14:20
31.12.2016
ТОП-10 транспортних новацій Києва у 2017 році

Наступного року на киян очікує чимало новацій та проектів у одній з головних галузей міського господарства - транспортній. Програмою соціально-економічного розвитку на 2017 рік для розвитку транспортної сфери столиці передбачено 2,566 млрд грн, або 40,6% від загального обсягу фінансування.

1. Подільський міст

Наступного року врешті знову зрушиться будівництво Подільського мостового переходу - Київрада заклала в бюджет 2017-го 500 млн грн. на розконсервацію мосту та продовження робіт. Загалом же планується за рік освоїти 1,14 млрд грн. на завершення робіт по арці головного прогону – тож приберуть і тимчасові опори.\

- Першочергове завдання для нас - зняти міст з тимчасових залізних конструкцій та підвісити його на спеціальні троси, - зазначив директор Департаменту транспортної інфраструктури Сергій Майзель під час чергового візиту до Києва німецької делегації на чолі з державним секретарем ФРН Райнером Бомбою. - Зробити це необхідно 2017 року, щоб вібрації не порушували статику та не розхитували міст. Особливістю є те, що знімати міст з конструкцій можна лише у визначені дні, коли температура повітря та води співпадають.

На сьогодні Подільсько-Воскресенський мостовий перехід готовий на 48%, і є сподівання, що зацікавленість німецьких партнерів проявиться у фінансовій та технічній допомозі із завершення цього важливого для міста будівництва. Втім, поки відкритим лишається питання підходів до мосту – як з правого берега (розглядається можливість вивести міст на вулицю Верхній і Нижній Вал і влаштувати там з’їзди на Набережну), так і з лівого (вивести на вулицю Бальзака більш логічно, ніж вперти у світлофори в районі авторинку на бульварі Перова).

2. Трам-трейн з Троєщини на Караваєві Дачі

А ось чи піде Подільським мостом метрополітен – це питання залишається поки що відкритим. За останніми оцінками, на спорудження Подільсько-Вигурівської лінії підземки потрібно 30 млрд грн. (це не рахуючи добудову мосту). Такі кошти для міста величезні! До того ж привабливою для пасажирів ця лінія може стати лише у випадку побудови одразу майже всіх станцій, а навіть у кращі роки в Києві будували не більше однієї станції метро на рік.

Альтернатива, до того ж, не прив’язана до добудови Подільського мосту, – спорудження транспортної системи «трам-трейн» - коли один і той же вагон може рухатися і трамвайними коліями, і залізничними. Таким чином передбачається поєднати існуючу швидкісну трамвайну лінію по вулиці Бальзака та залізничне кільце, яким вже рухається міська електричка. За оцінками, найефективнішим є маршрут Троєщина (вулицею Бальзака) – ст. метро «Лівобережна» – платформа «Лівий берег» – ст. метро «Видубичі» – ст. «Київ-Пасажирський» – ст. «Караваєві Дачі».

Основні витрати – це модернізація залізничних колій (зокрема, поворот з напрямку від ст. метро «Лівобережна» до платформи «Лівий берег», без заїзду на ст. «Дарниця»), що попередньо оцінюється у 2,1 млрд грн., та закупівля 80 п’ятисекційних вагонів вартістю майже 7,6 млрд грн. Збудувати таку транспортну систему можуть досить швидко – за деякими оцінками, до кінця 2018 року.

3. Метро на Виноградар

Відмова від початку будівництва метро на Троєщину не означає, що Київський метрополітен не буде розбудовуватися далі. У жовтні було проведено тендер на розробку проекту продовження Сирецько-Печерської лінії за станцією «Сирець» на Виноградар. Переможцем стала компанія «Київметропроект», вартість робіт щодо проектування ділянки зі 6 станціями та електродепо оцінено у 140,6 млн грн., термін виконання – до 2020 року.

Передбачається, що проектувальники запропонують декілька варіантів трасування лінії. Зокрема, чинним Генеральним планом передбачалося, що за станцією «Сирець» наступною буде станція в районі кінцевої тролейбуса №5 (вулиця Північно-Сирецька), а далі – на вулиці Мостицькій. Інший варіант – станція на Інтернаціональній площі й далі лінія під проспектом Маршала Гречка. Є низка варіантів розміщення станцій на Виноградарі та два варіанти розміщення електродепо.

4. BRT – швидкісні тролейбуси на Троєщину

Вирішення транспортної проблеми Троєщини – це не лише трам-трейн і в перспективі швидкісний трамвай Подільським мостом замість метро. Ще один проект для Троєщини – BRT, Bus Rapid Transport – майже як швидкісний трамвай, але огородженою трасою їздять тролейбуси та автобуси. Таку трасу передбачається створити від Троєщини через Московський міст, вулицю Олени Теліги, Чоколівський проспект – аж до Севастопольської площі.

За словами заступника голови КМДА з питань транспорту Іллі Сагайдака, експертами Світового банку визначено 9 швидкісних коридорів для громадського транспорту, з яких найпріоритетніший – саме з Троєщини до Севастопольської площі. На сьогодні вже діє подовжений маршрут тролейбуса №30, однак через затори тут постійно трапляються затримки графіків. Як і трам-трейн, BRT-лінія не залежить від добудови Подільського мосту – тож може з’явитися досить швидко.

5. Нові дороги в об’їзд центру

Розвантаження центру міста, створення там нових пішохідних зон потребує влаштування об’їзних маршрутів, і на їх плануванні сьогодні зосереджено увагу міської адміністрації. Днями мер Віталій Кличко та віце-президент китайської державної корпорації China Road and Bridge Corporation (CRBC) Ду Фей підписали меморандум про співробітництво, який передбачає розробку китайською компанією техніко-економічного обґрунтування трьох важливих проектів – завершення будівництва Великої кільцевої дороги, реконструкції розв’язки біля ст. метро «Шулявська» та будівництва правобережного підходу до Дарницького мостового переходу за трасою Нивки – Відрадний – аеропорт «Київ» (Жуляни) – Деміївка – Теличка.

– Для нас підписання меморандуму – ще один аргумент на користь інвестиційної привабливості Києва, – зазначив Віталій Кличко. – На виконання ТЕО не буде витрачено жодної копійки з нашого бюджету, і я хочу подякувати керівникам CRBC за те, що вони вірять в Україну та Київ. Ми ж готові всіляко сприяти їх дослідженням.

6. Розвиток трамвайних ліній

У 2017 році загалом значний акцент у транспортному будівництві буде зроблено на рейковий громадський транспорт – і можна очікувати одразу декілька важливих проектів з розвитку трамвайного руху. Так, у бюджеті передбачено кошти на реконструкцію двох трамвайних ліній у центрі міста – вулицями Дмитрівською та Глибочицькою (по 40 млн грн), а також на реконструкцію трамвайної лінії від вулиці Гната Юри до вулиці Симиренка і її продовження до кінцевої «Кисневий завод» на Відрадному (70 млн. грн).

Також наступного року передбачається почати проектування трамвайної лінії від Центрального залізничного вокзалу до Палацу спорту – ідею повернення швидкісного трамвая у центр міста пропонують і експерти Світового банку.

Загалом же на транспорт та дороги у бюджеті-2017 передбачено близько 2,6 млрд гривень, з них 301,4 млн грн. – на будівництво трамвайних і тролейбусних ліній.

7. Безпечний міст Патона

Мости через Дніпро лишаються найбільш завантаженими ділянками вулично-дорожньої мережі міста, тут буквально кожна смуга руху, як кажуть, на вагу золота. Ще одне важливе питання для міста – дорожня безпека, тож на мосту Патона передбачається встановити відбійник між зустрічними потоками, аби забути про тяжкі лобові зіткнення.

Найпростіший варіант – ліквідувати реверс та встановити жорсткий відбійник. Але є пропозиція залучити вже американський досвід – систему рухомого відбійника Road Zipper, що дозволяє організувати безпечний реверсивний рух мостом та смугу громадського транспорту.

– Є два важливих питання щодо реорганізації дорожнього руху на мосту Патона – це доля реверсної смуги та смуги громадського транспорту, – розповів «Вечірці» Дмитро Беспалов, транспортний експерт і директор компанії «А+С Україна», яка розробила транспортну модель Києва. – З одного боку, реверсна смуга є вкрай небезпечною через ризик лобових зіткнень, з іншого – якщо встановити жорсткий відбійник (тобто повернути схему руху 3+3 смуги замість 4+3 з реверсом), ми не зможемо влаштувати виділену смугу громадського транспорту, який має на мосту величезний потенційний попит.

За словами Дмитра Беспалова, немала вартість такої системи (приблизно 10 млн доларів) за попередніми підрахунками цілком може окупитися впродовж року, адже так місто отримає і безпечний реверс, і смугу громадського транспорту.

8. Оновлення парку громадського транспорту

Наприкінці 2016 року Київ отримав 10 польських трамваїв ПЕСА, передбачених контактом, ось-ось має надійти ще один львівський трамвай «Електрон». Загалом же у 2017 році передбачається, аби весь рухомий склад лінії швидкісного трамвая складався із сучасних трамваїв великої місткості з низькою підлогою. Триває і капітальний ремонт існуючих вагонів – чимала кількість вже з новими кузовами із Чехії та електронними маршрутовказівниками.

У 2017 році очікується надходження нових автобусів і тролейбусів. Так, у жовтні 2016-го підписано дві угоди з ТОВ «МАЗтранссервіс» на закупівлю 70 одиночних автобусів МАЗ 203-069 вартістю 4,15 млн грн. за одиницю та 30 автобусів-«гармошок» МАЗ 215-069 вартістю 6,07 млн грн. за одиницю на загальну суму 472,380 млн грн. А ДП «Автоскладальний завод №1» ПАТ «Автомобільна компанія «Богдан Моторс» виготовить для Києва 40 одиночних тролейбусів Т701-17 із системою відеоспостереження та кондиціонерами вартістю 5,06 млн грн. загалом на 202,34 млн грн.

9. Довгі маршрути від Світового банку

Триватиме впровадження рекомендацій експертів Світового банку щодо оптимізації маршрутної мережі автобусів і тролейбусів. Уже на початку 2017 року мають запрацювати три нові маршрути в режимі маршрутних таксі – перевізників було визначено на конкурсі, що відбувся наприкінці грудня.

Це маршрут №500, який поєднає вул. Північну та Центральний залізничний вокзал; маршрут №501, який поєднає вул. Милославську та ст. м. «Лісова»; маршрут №502, який поєднає просп. Г. Гонгадзе та Контрактову площу. Переможцем на маршрутах №№ 500, 502 стало комунальне підприємство «Київпастранс», на маршруті №501 – ПП «АВЕН-ЄЗЄР». Вже незабаром маршрути почнуть працювати – після підписання договорів з переможцями.

Загалом же грудневий конкурс визначив перевізників за майже 60 маршрутами, які працюють у режимі маршрутного таксі. А у звичайному режимі незабаром слід очікувати маршрути №118 від ст. м. «Чернігівська» через Бессарабку до ст. м. «Політехнічний інститут» та №119 від вулиці Смолича через проспекти Лобановського і Повітрофлотський до Контрактової площі. І врешті має запрацювати перший нічний маршрут №137 – від ст. м. «Харківська» до Центрального вокзалу, який очікується вже на початку січня.

10. Пішохідні зони та переходи у центрі

Триватиме впровадження нової транспортної політики і щодо створення нових пішохідних зон та облаштування наземних пішохідних переходів у центральній частині міста. На початку року очікується запуск спочатку в експериментальному тимчасовому режимі наземних переходів через вулиці Хрещатик та Богдана Хмельницького біля ЦУМу. На черзі – нові переходи та пішохідні зони на Бессарабці, бульварі Шевченка.

Щодо Бессарабки на початку року очікується проведення конференції-воркшопу з вироблення загального плану транспортних змін, адже це фактично найпроблемніше місце в Києві, тут найбільша загазованість. Загалом же очікується розробка єдиної концепції – як перетворити центральні вулиці на зручний міський простір.

А до «Євробачення» очікуються зміни на Подолі – пішохідна Контрактова площа та половина вулиці Сагайдачного.

ДО ТЕМИ

Перелічені новації та ініціативи – далеко не всі, які плануються на 2017 рік. Тривають перемовини щодо впровадження електронного квитка у громадському транспорті – на цю тему наприкінці 2016 року відбулася зустріч з корейськими компаніями Korea Smart Card Company та Youngsan. Поляки зацікавилися ринком паркувальних послуг Києва, зокрема впровадженням роторних парковок. А біля станції метро «Житомирська» може нарешті з’явитися автостанція – це питання вже схвалила транспортна комісія Київради.

Нагадаємо, що розвиток лівого берега – пріоритетне завдання столичної влади.

1488

Володимир В'ятрович

20.11.2017

Голодомор залишається історичною темою, що демонструє найбільший консенсус українців в оцінці минулого. 77%...

Микола Поворозник

20.11.2017

- Серед школярів зареєстровано зростання захворюваності на грип на 4,8%, 4049 випадків, що...

Сергій Симонов

20.11.2017

Оригінальна новорічна ілюмінація – візитівка Києва. Як і всі європейські міста, Київ готується...

Уляна Супрун

20.11.2017

- Сьогодні Всесвітній день дитини. Для того, щоби наші діти були щасливими, здоровими,...

Андрій Странніков

20.11.2017

І знову про Громадський бюджет. Сьогодні разом з Serhiy Loboyko та Владимир Басовский...

Ганна Старостенко

16.11.2017

Палкі дебати щодо бюджету Києва-2018: фінансисти vs гуманітарії. Вимагаємо того, аби й наступного...

Олександр Спасибко

16.11.2017

На вулиці Бахмацькій, 35 у Святошинському районі Києва збудують дошкільний навчальний заклад. Новий...

Петро Пантелеєв

15.11.2017

Структурна реорганізація ПАТ «Київенерго» не вплине на процес повернення в управління містом об’єктів...

Юрій Крикунов

15.11.2017

Спостерігається позитивна динаміка у підвищенні рівня заробітної плати на столичних підприємствах. Про це...

Анна Свириденко

15.11.2017

... Ми зробили ще маленький крок до комплексного відновлення «Братислави» та перетворення її...

Віталій Кличко

14.11.2017

Починаючи з липня цього року представники Асоціації міст України беруть активну участь у...

Юрій Назаров

14.11.2017

У Києві запрацювала система оповіщення про надзвичайні ситуації у столиці.  Це територіальна автоматизована...

Андрій Странніков

14.11.2017

Медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам складає 41 мільйон гривень.  На здійснення...

Валентина Гінзбург

14.11.2017

Фахівці запевняють, що до 80% випадків сліпоти піддаються корекції і лікуванню. При вчасному...

Зорян Шкіряк

14.11.2017

Втім, особисто я вважаю, що ми повинні значно посилити відповідальність за скоєння ДТП....

Вадим Васильчук

13.11.2017

#Фестиваль_Гайдамака Кінокурс триває;) Учасники у захваті від секретів від сучасного режисера; А хто...

Петро Порошенко

13.11.2017

Жодній країні світу не вдавалося рухатися одночасно двома шляхами: протидіяти зовнішній агресії і...

Володимир Прокопів

09.11.2017

Я усе життя розмовляю і буду говорити рідною мовою. Мої діти, навіть найменший,...

Геннадій Пліс

07.11.2017

Окрім оптимізації транспортної мережі, затори у Сингапурі вдалося мінімізувати наступними кроками:
1)...

Іванна Климпуш-Цинцадзе

01.11.2017

Вітаємо ЄС з 24-річчям! Цього дня 1993 року набрала чинності Маастрихтська угода –...

Тетяна Меліхова

23.10.2017

Крадуть ліфтове обладнання. По всьому місту і по кілька разів в одному будинку.

...
В Києві протягом 2016 - 2017 років припинено діяльність понад дві тисячі незаконних гральних закладів. Як заявив депутат Київради Олександр Пабат, в Києві треба нарешті вирішити проблему з гральним бізнесом. Таке питання він буде виносити на сесію міськради. Але, схоже на те, що це питання вирішити буде дуже складно. Про це депутат написав на своїй сторінці у Фейсбук : «Сесія покаже. А поки бюджетну комісію Киї...