У київському метро крім звичайних тунелів, якими перевозять пасажирів, існує «таємна» лінія. Насправді нічого таємничого в ній немає. Службова з’єднувальна гілка (СЗГ), якою користуються для перегону поїздів із однієї гілки метро на іншу, об’єднує три станції: «Хрещатик», «Майдан Незалежності» і «Кловська».
Однак із будівництвом Дарницького депо потяги майже перестали їздити через СЗГ. В тунелях одразу підвищилась вологість вище нормованого значення, а в літній сезон їх час від часу затягувало туманом. Дороге обладнання системи електропостачання, встановлене на цій гілці, почало ржавіти, а механічна міцність бетонних оправ стінок тунелів стала нижчою за проектну. На допомогу Київському метрополітену прийшли вчені із Інституту технічної теплофізики НАН України (ІТТФ НАНУ).
-Коли поїзди перестали їздити по СЗГ, вологість в тунелях підвищилась в літній період майже до 100 відсотків, - розповів «Вечірньому Києву» відповідальний виконавець науково-дослідної роботи, старший науковий співробітник ІТТФ НАНУ Андрій Дейнеко. - Така ситуація спостерігалась з 2005-го по 2018 роки. Висока вологість тунельного повітря призвела до зростання витрат з бюджету метрополітену на ремонти та заміну обладнання. Існував ризик виникнення короткого замикання, що могло б призвести до тимчасової зупинки найближчих ділянок метро і нових збитків.
Вчені взялися до роботи, яку виконали в три етапи. Керівником науково-дослідної роботи виступив завідуючий відділом моделювання процесів тепломасообміну ІТТФ НАНУ д.т.н., проф., Круковський Павло Григорович.
-На першому етапі отримали від вимірювальної лабораторії електромеханічної служби метрополітену накопичені експериментальні данні параметрів мікроклімату в тунелях СЗГ за попередні 13 років, - продовжує Андрій Дейнеко. - Та були розроблені комп'ютерні моделі тунелів. На другому етапі виконали моделювання розподілу температур, абсолютної і відносної вологостей, витрат потоків тунельного повітря, змоделювали режими роботи вентиляційних установок. На третьому – розробили рекомендації роботи вентиляційного обладнання з метою забезпечення належного температурно-вологісного режиму впродовж повного календарного року.
Як пояснив вчений, одна із вентиляційних шахт, яку під час будівництва житлового комплексу вивели аж на дах будинку, працювала протягом літнього періоду в режимі видалення повітря з тунелів, а повинна, навпаки, нагнітати тепле повітря в тунель. Коли відповідні вентилятори перевели на інші режими роботи, вологість різко впала і ситуація на СЗГ налагодилася.
Також науковці допомогли метрополітену зменшити енергоспоживання механічної системи вентиляції СЗГ - частково перевели в енергозберігаючий режим.
-Мікроклімат тунелів СЗГ забезпечує шість вентиляторів. Ми рекомендували один в залежності від параметрів навколишнього середовища періодично вимикати, що дасть змогу метрополітену економити близько 600 тисяч гривень на рік, - додав Андрій Дейнеко.
Нагадаємо, що на даний час величина пасажиропотоку столичної підземки становить близько 1,7 млн осіб на день.
Фото прес-служби КП "Київський метрополітен"
Андрій Андрєєв
15.02.2019
Продовжуємо боротися з вічною проблемою старих багатоповерхівок - ненадійними ліфтами, срок експлуатації яких...
Вячеслав Непоп
15.02.2019
Дніпровський район активно розвивається. І на певному етапі стало зрозуміло, що маленька двоповерхова...
Віталій Кличко
15.02.2019
Мер Києва Віталій Кличко візьме участь у роботі 55-ої Мюнхенської конференції з питань...
Петро Кузик
12.02.2019
Вступ в НАТО необхідний для України, але однієї декларації недостатньо, для досягнення мети...
Володимир Омелян
14.02.2019
Оскільки логістика є серед топ-5 пріоритетів президентської програми на наступні п`ять років, певен,...
Дмитро Білоцерковець
14.02.2019
Поки місто в судах відстоює свою позицію і робить все, що б не...
Уляна Супрун
14.02.2019
В інтересах пацієнтів Кабінет Міністрів України прийняв розпорядження, яке дозволяє мені знову виконувати...
Микола Поворозник
13.02.2019
Для батьків найбільше щастя – здорові діти! Це я вам як батько авторитетно...
Олесь Маляревич
11.02.2019
Разом з начальником ЖЕК 410 нагородили двірників Русанівки, Лівобережного масиву і Микільської Слобідки!
Володимир Прокопів
07.02.2019
Громадський бюджет користується дедалі більшою популярністю. Щороку зростає як кількість поданих проектів, так...
Костянтин Яловий
06.02.2019
В приймальню звернулися обурені мешканці нашого мікрорайону щодо незадовільно проведеної реконструкції транспортного вузла...
Володимир Гончаров
04.02.2019
На першій цьогорічній сесії Київради серед важливих рішень підтримали зміни до цільової програми...
Дмитро Давтян
30.01.2019
Запозичити досвід найрозвиненіших міст світу та втілити найактуальніше у Києві. Про це йшлося...
Вікторія Муха
28.01.2019
Ми не можемо змінити минуле, наші слова не будуть почуті жертвами страшної трагедії...
Петро Пантелеєв
25.01.2019
Комунальна техніка Комунальна корпорація "Київавтодор" працювала всю ніч, двірники з самого ранку прибирали...
Тарас Панчій
23.01.2019
Будівництво кладовища для тварин на території Києва є надзвичайно актуальним на сьогодні питанням....