5 листопада 1953 року в Києві урочисто відкрили унікальну на той час споруду – міст імені Євгена Патона. Унікальність його полягала в тому, що він став першим усвіті суцільнозварним мостом. До цього в будівництві мостів застосовувалися в основному заклепки, а Патон в процесі монтажу 264 пролітних блоків зумів зварити воєдино 10668 метрів швів. Про це пише ЦікавийКиїв.
Ось кілька цікавих фактів про міст Патона та його творця:
* За життя Євгена Патона у всій проектній документації цей міст називався досить невибагливо - Київський міський. Патон багато років виношував ідею суцільнозварного мосту, він наполягав на відмові від традиційних клепаних з'єднань та пропонував перейти до зварювання. Уперше в світі саме Патон розробив комплексну програму розвитку зварювального виробництва. А на початку 40-х з’явилося ще одне сенсаційне досягнення: технологія автоматичного зварювання вертикальних швів. Апарат, що повз по стінці, сконструював син Євгена Оскаровича Володимир Євгенович Патон.
* До спорудження мосту Патона в колишньому СРСР та в інших країнах спроби із зварюванням завершувалися невдачами. Тому Патон довго не міг отримати дозволу на спорудження такого мосту у Києві, на його проектування накладали вето. Тоді йому допоміг Микита Хрущов, який став на бік вченого і дав добро на зведення мосту.
* Будівництво мосту було розпочато 1940 року, припинене - у вересні 1941-го через відступ радянських військ з Києва. Втім, вже на початку 1942 року на побудованих опорах мосту нацистами було продовжено будівництво. Побудований тимчасовий міст отримав назву на честь німецького воєначальника часів Третього Рейху, генерал-фельдмаршала Вальтера фон Райхенау. Восени 1943 року, при відступі нацистів, цей міст було знищено. Потім - тривалий етап відновлення. Тільки через 10 років будівництво мосту було завершено. Євген Патон не дожив до його відкриття всього лише три місяці.
* Великі балки, зварені з листової сталі, виготовлялися на заводі у тодішньому Дніпропетровську за допомогою автоматичного зварювання, а безпосередньо на місці будівництва у Києві виконувались тільки монтажні стики між великими балками. Дніпропетровський завод металевих конструкцій з грудня 1951-го по квітень 1953-го успішно виконало завдання, виготовивши металоконструкції загальною вагою близько 10 000 тонн. Монтажно-зварювальні роботи розпочалися в квітні 1952 року, а закінчилися в жовтні 1953-го.
* Маючи більш як 80 років, Євген Патон особисто контролював процес будівництва: він ступав через тимчасові мостики, перекриття, уважно придивлявся, чи правильно роблять. Аби уникнути погрішностей, за його наполяганням усі з’єднання моста контролювали за допомогою рентгенівського апарата.
* Довжина мосту - 1543 метри, це на 300 метрів більше за довжину Хрещатика.
* Вже 65 років міст Патона інтенсивно експлуатується БЕЗ капітального ремонту. Вперше про необхідність реконструкції мосту заговорили у 1990-ті роки, але на той час на це не знайшли коштів. У 2004 році на мосту демонтували трамвайні колії. У 2008 році про реконструкцію заговорили знову у зв'язку з підготовкою до Чемпіонату Європи з футболу 2012. Був навіть розроблений проект, за яким планувалося зняти залізобетонне покриття і замінити більш легким металевим, збільшити загальну ширину мосту, збільшивши кількість смуг. Втім, через фінансові проблеми, реконструкцію відклали на невизначений термін. У 2018 році почали бити на сполох через значне руйнування опор мосту. Було підписане розпорядження про виділення з міського бюджету 4 млн грн на проведення комплексного обстеження конструкції моста Патона. Коли саме почнуть реконструювати об'єкт – поки невідомо.
Вячеслав Непоп
20.02.2019
Вулиця Інститутська, майдан. 20 лютого 2014 року. Забути неможливо.
Олександр Пабат
20.02.2019
У 2018-му від інфаркту міокарда в столичних медустановах померло 609 киян. Незважаючи на...
Уляна Супрун
20.02.2019
5 років після найжорстокіших протистоянь Революції Гідності. 5 років у День Героїв Небесної...
Андрій Андрєєв
19.02.2019
На прохання мешканців ми знайшли можливість реалізувати ремонт сходових клітин в 4-му під'їзді...
Андрій Странніков
18.02.2019
От не люблю постити "зраду", але є випадки, коли як то кажуть дістало....
Валентин Мондриївський
18.02.2019
Рообимо улюблений Київ кращим. Розпочала свою роботу школа Громадського бюджету. Суспільство стало відповідальнішим...
Віталій Кличко
15.02.2019
Мер Києва Віталій Кличко візьме участь у роботі 55-ої Мюнхенської конференції з питань...
Петро Кузик
12.02.2019
Вступ в НАТО необхідний для України, але однієї декларації недостатньо, для досягнення мети...
Дмитро Білоцерковець
14.02.2019
Поки місто в судах відстоює свою позицію і робить все, що б не...
Микола Поворозник
13.02.2019
Для батьків найбільше щастя – здорові діти! Це я вам як батько авторитетно...
Олесь Маляревич
11.02.2019
Разом з начальником ЖЕК 410 нагородили двірників Русанівки, Лівобережного масиву і Микільської Слобідки!
Володимир Прокопів
07.02.2019
Громадський бюджет користується дедалі більшою популярністю. Щороку зростає як кількість поданих проектів, так...
Костянтин Яловий
06.02.2019
В приймальню звернулися обурені мешканці нашого мікрорайону щодо незадовільно проведеної реконструкції транспортного вузла...
Дмитро Давтян
30.01.2019
Запозичити досвід найрозвиненіших міст світу та втілити найактуальніше у Києві. Про це йшлося...
Вікторія Муха
28.01.2019
Ми не можемо змінити минуле, наші слова не будуть почуті жертвами страшної трагедії...
Петро Пантелеєв
25.01.2019
Комунальна техніка Комунальна корпорація "Київавтодор" працювала всю ніч, двірники з самого ранку прибирали...
Тарас Панчій
23.01.2019
Будівництво кладовища для тварин на території Києва є надзвичайно актуальним на сьогодні питанням....