Цього року першокласники потрапили до нової школи: нові програми, підручники і підходи до навчання. Батьки хвилюються, як це вплине на знання дітей. Галина Титиш та Роман Шиян розповіли УП про особливості НУШ.
Кожен день для першачків починатиметься із спілкування.
Це – щоденні обговорення у колі своїх однолітків проблем класу, правил, планів, ігор на уважність та згуртованість. Такі зустрічі розвивають соціальні навички дітей, вміння вислуховувати інших та не боятися висловити свою думку.
Замість того, щоб на уроці лише сидіти та слухати, діти активно обговорюватимуть питання у спільному колі, групах, парах, конструюватимуть з LEGO та інших матеріалів, творитимуть спільні колажі, рухатимуться у класі та поза ним.
При цьому навчання буде інтегрованим, адже діти в ранньому віці сприймають світ цілісно, а не фрагментарно.
Автори НУШ запропонували тематично-проблемний інтегрований підхід, де кожен тиждень упродовж першого року навчання присвячено окремій темі. Наприклад, у вересні мають вивчатимуть такі теми:
"Я – школяр/ школярка"
"Наш клас"
"Мої друзі"
"Моє довкілля".
Тож вчитися читати і писати, додавати і віднімати, а також висловлювати і захищати свою думку, критично оцінювати "медіа тексти", читати діаграми,діти будуть не лише на окремих уроках української мови та математики, а й на заняттях з інтегрованого курсу "Я досліджую світ".
Досліджуватимуть воду, сніг, росу та паморозь, а також як позбутися тіні і куди поділися "сонячні зайчики".
Автори програми стверджують, що після закінчення 4 класу НУШ діти знатимуть точно не менше, аніж нинішні "випускники" початкової школи.
Змістовий обсяг галузі не зменшиться, а способи подачі матеріалу сприятимуть тому, що дитина не втрачатиме інтерес до навчання.
Активні уроки
Сам шкільний клас виглядає інакше.
В ідеалі має бути створене динамічне середовище, де легко пересуваються парти та змінюється простір.
У класі мають бути різні осередки (наприклад, навчально-пізнавальної діяльності, тематичні, ігровий, художньо-творчої діяльності; куточок живої природи для проведення дослідів; відпочинку).
Це не означає, що клас обов'язково поділять на певну кількість зон: розсунули парти, сіли на пуфи – от і новий простір
Учні самі стануть активними творцями шкільного життя - "моделюватимуть" програми.
Діти зможуть навіть впливати на планування дня чи проекту, висловлюю чи свої пропозиції на ранкових зустрічах чи в обговоренні різних питань у колі.
Допомога вчителю
Тож навчальні матеріали перших 4-х тижнів,модельні програми з "Математики", "Української мови", інтегрованого курсу "Я досліджую світ" для 1-2 класу (тобто на увесь перший цикл навчання)якими можуть користуватись вчителі розміщені у відкритому доступі, знайти цю інформацію можна на сайті міністерства освіти і науки.
Ідея створення модельних програм у тому, що учителям пропонують рамкову модель (авторське бачення) викладання предмета, а вчителі на її основі можуть створювати власну програму спільно з колегами в академічних спільнотах.
Якщо вчитель вважає, що для досягнення певних "очікуваних результатів" краще інакше сформулювати тему чи обрати інші види діяльності, він може це робити.
Ця програма дає вчителю не лише перелік занять, завдань, ігор та дослідів, які можна використати на уроці.
Вона також містить необхідні матеріали для роботи. Навіть батькам буде цікаво й корисно ознайомитись з цими матеріалами.
Якщо у вас залишились питання – надсилайте запитання на портал nus.org.ua.
Будьте постійно у курсі подій, якими живе столиця – підписуйтесь на канал "Вечірнього Києва" у Telegram та Facebook.
Микола Поворозник
22.02.2019
Ще один крок до створення Київської агломерації - зустріч з очільниками міст, містечок...
Олександр Харченко
21.02.2019
Згадували з колегами події 5-ти річної давнини. Вклонились полеглим героям. Досить багато людей...
Костянтин Яловий
21.02.2019
У відповідь на звернення жителів нашого мікрорайону щодо незадовільного стану доріжок у парку...
Петро Пантелеєв
21.02.2019
Всі пам’ятаємо перекриття Харківського шосе, коли сотні авто, карети швидкої допомоги стояли в...
Вячеслав Непоп
20.02.2019
Вулиця Інститутська, майдан. 20 лютого 2014 року. Забути неможливо.
Олександр Пабат
20.02.2019
У 2018-му від інфаркту міокарда в столичних медустановах померло 609 киян. Незважаючи на...
Уляна Супрун
20.02.2019
5 років після найжорстокіших протистоянь Революції Гідності. 5 років у День Героїв Небесної...
Валентин Мондриївський
18.02.2019
Рообимо улюблений Київ кращим. Розпочала свою роботу школа Громадського бюджету. Суспільство стало відповідальнішим...
Віталій Кличко
15.02.2019
Мер Києва Віталій Кличко візьме участь у роботі 55-ої Мюнхенської конференції з питань...
Петро Кузик
12.02.2019
Вступ в НАТО необхідний для України, але однієї декларації недостатньо, для досягнення мети...
Дмитро Білоцерковець
14.02.2019
Поки місто в судах відстоює свою позицію і робить все, що б не...
Олесь Маляревич
11.02.2019
Разом з начальником ЖЕК 410 нагородили двірників Русанівки, Лівобережного масиву і Микільської Слобідки!
Володимир Прокопів
07.02.2019
Громадський бюджет користується дедалі більшою популярністю. Щороку зростає як кількість поданих проектів, так...
Дмитро Давтян
30.01.2019
Запозичити досвід найрозвиненіших міст світу та втілити найактуальніше у Києві. Про це йшлося...
Вікторія Муха
28.01.2019
Ми не можемо змінити минуле, наші слова не будуть почуті жертвами страшної трагедії...
Тарас Панчій
23.01.2019
Будівництво кладовища для тварин на території Києва є надзвичайно актуальним на сьогодні питанням....